Emma - část 5.


Minulost je mrtvá, žijeme tady a teď...

Koupila jsem si knihu s tímto názvem (od Vladimíra Kafky). Zatím jsem ji nečetla, ale ten název přesně vystihuje stav, ve kterém se nyní nacházím.

Situace o které jsem psala minule, mě nakopla - paradoxně - úplně jiným směrem, než kam jsem před tím směřovala. Teprve nyní jsem se s Emmou v mém životě definitivně smířila. Celý ten rok jsem žila v nějakém vzduchoprázdnu. Nevím, co jsem si myslela (asi jsem ani nemyslela), ale upnula jsem se na jedinou věc - přežít nějak těch 12 měsíců bez záchvatu, abych mohla zase řídit. A teprve po tomto posledním duševním otřesu jsem si uvědomila, nebo spíš jsem došla k tomu, že (ať už je v silničním zákoně cokoliv) s Emmou za volant prostě nepatříme. To uvědomění si nebo poznání, nebo co, je nesmírně osvobozující. Ještě nevím jak to půjde dohromady s mojí prací, protože ta bez auta dlouhodobě dělat nejde, - to budu muset ještě nějak promyslet a vyřešit.

Asi to muselo se mnou takto zatřást, abych začala zase myslet, abych se přestala litovat a šla dál - a dopředu. Minule, jsem úplně ztratila chuť pokračovat o tom jak to bylo s Emmou od začátku, ale nyní se k tomu po chvilkách zase vrátím. Asi...

© Tereza Ivičičová


Komentáře