Dostala jsem anděla.....

Jako vánoční dárek. Prý, aby na mě dával pozor. Stojí na mém pracovním stole a koukáme na sebe. Je to vlastně Andělka, protože má dívčí tvář a dlouhé vlasy. V dlaních drží srdce – a to je to hlavní. To je to, proč mě okamžitě ta drobná soška chytla za srdce.


   S paní P., která mi anděla darovala, jsem se seznámila před třemi lety v Centru kardiovaskulární a transplantační chirurgie v Brně, kde jsme obě podstoupily operaci srdce – náhradu chlopně. (Já od té doby slyším tiché cinkání, které mi připomíná, že to drobné mechanické okruží se dvěma lopatkami, které v srdci mám, mi dalo druhou šanci.)
   Celé ty tři roky spolu chodíme, jednou za čas, do cukrárny na zákusek a na "kafe" a probíráme, co je v našich životech nového. Paní P. mi Andělku dávala ostýchavě a téměř omluvně. Jako, že je to jenom taková drobnost. Není. Bude paní P. připomínat. Tu drobnou, osmdesátiletou dámu, laskavou a naprosto nesobeckou. Kdykoliv zavolám, že jako je čas na další schůzku, je můj telefon přijímán s radostí. Za ty tři roky nikdy neměla špatnou náladu a i když se mi svěřovala s těžkými chvílemi svého života, nikdy to nebylo se zatrpklostí.

Teď koukám na Andělku a přemýšlím jak velkou roli srdce v našem životě hraje. Nemyslím teď roli existenční. Myslím na emoce které prochází naším srdcem.

Na problémy a starosti, které mi ležely na srdci. Jak mě vzal za srdce první dárek, který mé dcery vlastnoručně vyrobily. Jak mě bolelo srdce, když byly nešťastné. Jak měla moje milovaná babička srdce na dlani. Jak mě dojalo, když mi můj muž nabídl a daroval srdce své.... Myslím na lidi, kteří měli a mají dobré srdce. Bez srdce to zkrátka v životě nejde!

Anděli, může srdce bolet ze štěstí a z radosti? Ano, vím, že může...

Komentáře