Emma - část 7.

Nový rok.
Loni, touto dobou byla Emma v mém životě už víc jak sedm měsíců. Mezitím jsme si na sebe tak nějak zvykly. Já jsem se pomalu vzpamatovávala a přestávala se bát dalšího záchvatu. Přispěl k tomu především fakt, že jsem těch sedm měsíců žádný záchvat neměla. Bylo zřejmé, že Lamictal funguje a to bylo hlavní. Pečlivě jsem dodržovala režimová opatření, částečně přeorganizovala svůj pracovní život a celkově víc odpočívala. A – začala do kanceláře jezdit busem. Ze začátku jsem během jízdy jen seděla a tupě zírala z okna, postupně jsem začínala „vnímat“ co je venku i co, nebo kdo, je uvnitř. Po čase jsem poznávala pravidelné spolucestující a začínala se bavit jejich rozhovory. (Já vím, že je to neslušné, ale v autobuse si uši prostě nezacpete!) A začala jsem si během jízdy číst.
Před onemocněním jsem si četla hodně, ale pak jsem měla období, kdy jsem číst nemohla. Nemohla jsem se na to soustředit a nebavilo mě to. Popravdě, po té, co se Emma usídlila v mém životě, mě nebavilo vůbec nic.
Cesta trvá cca 45 min a to je dost času na čtení. Dokážu číst i několik knih naráz, takže do autobusu jsem měla cestovní knihu a doma rozečtenou jinou. Ty „autobusové“ byly převážně tzv. duchovní.
Objevila jsem MUDr. Hnízdila, Jaroslava Duška, Vladimíra Kavku... Vím, že o Duškovi si hodně lidí myslí, že je blázen, ale ty knihy mi psychicky moc pomohly. Především mi pomohly si uvědomit, že jsou horší věci (nemoci, události) než epilepsie. „Máš štěstí,“ říkala jsem si, „že je to pouze lehká forma! Že nemáš záchvaty.“ A je to pravda a pořád je naděje, že se úplně vyléčím.

 *****
Před svátky jsem byla opět na EEG po spánkové deprivaci a následně na kontrole na neurologii. Stav se pomalu lepší, ale prý jen opravdu pomalu, proto mi moje lékařka nasadila další lék, který se mnou cvičí snad ještě víc než původní Lamictal. Měl by však proces léčení zrychlit, tak se snažím vydržet, než si můj organismus opět zvykne. Než pominou, nebo se alespoň zmírní, vedlejší příznaky. Tentokrát mi to "noční bdění" šlo opravdu dobře a noc mi velmi rychle uběhla. Před časem jsem dostala od své mladší dcery omalovánky proti stresu, tak jsem celou noc vybarvovala a vybarvovala... A proti stresu opravdu doporučuji!



Komentáře