Emma - část 8. - Konstruktivní pesimistka

Chtěla bych se ještě krátce vrátit k předchozímu příspěvku.
Dříve jsem se považovala za konstruktivní pesimistku. Ovšem "tváří tvář" Emmě v mém životě, a všemu co to znamenalo, se téměř okamžitě vytratila konstrukce a zůstal jen pesimismus. Následovaný frustrací, jíž na záda dýchala deprese. Knihy, které jsem minule zmiňovala mi dokázaly připomenout (jak jsem na to mohla zapomenout!) duchovní stránku každého problému. Díky nim jsem si uvědomila, jak snadno jsem se nechala převálcovat. Za jak špatný konec jsem to od počátku vzala. Od knih byl jen krůček k poslechu.
Mám to štěstí, že při práci mohu poslouchat hudbu nebo mluvené slovo. Začala jsem poslouchat různé rozhovory a besedy. Internet je nevyčerpatelná studnice toho všeho. Začala jsem s pořady „Duše K“, do kterých si Jaroslav Dušek zve různé, ale vždy zajímavé, hosty – například již zmiňovaného MUDr. Hnízdila nebo Vladimíra Kavku. Také jsem se nedávno na FB přidala ke skupině „Život s epilepsií“ a to nejen z důvodu výměny informací a zkušeností. Chtěla jsem se také seznámit s jinými lidmi, kterým do života epilepsie zasahuje – buď jako jejich vlastní onemocnění, nebo že oni sami o epileptika pečují, nebo je to jejich příbuzný, známý, kamarád...
Věřte, že není lepší způsob jak se okamžitě přestat litovat. Ty příběhy a zkušenosti, které stojí za každým jednotlivým člověkem ve skupině, mě nepřestávají dojímat. Obdivuji všechny rodiče (hlavně maminky) které se starají o své děti s epilepsií. Obdivuji všechny ženy s epilepsií, které touží stát se maminkami nebo jimi už jsou. A pochopila jsem, jak moc se asi bojí moji blízcí o mě.
Je to jistě díky různým faktorům, ale ty výše uvedené mají lví podíl na tom, že začíná mít opět navrch konstrukce.
A 26.3.2017 jsem poprvé oslavila Purple Day, heč!:)


Komentáře