Nezaplevelit zahradu!

   

   V knize „Mnich, který prodal své Ferrari“ přirovnává Robin S. Sharma lidskou mysl k zahradě. Nabádá nás čtenáře abychom do své mysli nepouštěli špatné myšlenky, tak jako do naší okrasné zahrady nepouštíme plevel. Abychom tak, jak bojujeme s plevelem na zahradě, bojovali i za čistou mysl. 
   O tom se, pravda, lépe mluví (nebo píše) než se to provádí v praxi. Ti kdo se potýkají s problémy nebo vážnou nemocí či hendikepem jen těžko můžou jen tak, mávnutím ruky, odehnat starosti, strach, existenční problémy, samotu.... Sama to znám velmi dobře a dnes se stydím za to, jak těžce jsem Emmu ve svém životě přijímala. A to jsem na ni nebyla sama, měla jsem rodinu, přátele, kolegy v práci... Chce to opravdu chtít, zkoušet to znovu a znovu a nevzdávat to.


   Pomáhá i příroda a opravdová zahrada a třeba i s trochou plevele:). A pokud máte i příjemnou společnost, či spřízněnou duši (a třeba společnou lásku ke starým věcem), dokáže takové odpoledne na zahradě divy.
Duše se potěší, oči pokochají a mozek vypne... nebo spíš přepne. Alespoň to se mi stalo na návštěvě u mojí kamarádky. Dlouho jsme se nepotkávaly, ale protože už zase nyní vlastním řidičské oprávnění jsou pro mě návštěvy jednodušší.

   Myslím si, že ona sama má péči o zahradu jako terapii (i když jí s ní vydatně pomáhá manžel) a krásná zákoutí, která na své zahradě vytváří umí pohladit na duši.
Tak se nechejte také pohladit, alespoň takto zprostředkovaně a myslete na svoji mysl – snažte se (v rámci svých možností) nepouštět si do ní „plevel“.






A to bych ani nebyla já, kdybych nenašla i nějakou tu "ruinu":)……






Komentáře