Úhel pohledu


Nedávno se v naší FB skupině (Život s epilepsií a Epilepsie - rady a tipy) objevila mladá žena, která měla svůj první záchvat a které byla diagnostikována epilepsie. Mladá maminka, s malým dítětem, vystresovaná, nevyspalá a s měsíčním cyklem.... Naštěstí byl přítomen její partner, který volal záchranku a následně se na EEG zobrazila EPI aktivita. A tato mladá žena od nás hrozně moc chtěla slyšet, že epilepsii nemá.
Přesně se mi vybavila doba, kdy byla epilepsie diagnostikována mně. Jaký to byl šok a jak jsem tomu také nemohla uvěřit. Jak dlouho mi trvalo ji ve svém životě přijmout. Nechci to tady znovu rozebírat, je o tom konec konců tento blog, ale já jsem si zároveň uvědomila, jak úplně jinak se nyní na své onemocnění dívám. Pokud se i nepodaří mi úplně vysadit léky a nakonec se i nepotvrdí předpoklad, že EPI možná vůbec nemám, můj svět už se nezhroutí. Už vím, že i s Emmou se dá žít.
Je to o úhlu pohledu. A já mám vždy ve zvyku dívat se na více stran, to jenom – v jednu dobu jsem to zapomněla.






Komentáře