Deník vděčnosti

 


Mám v životě dvě velké lásky, nebo vášně, nebo koníčky (říkejme tomu jak chceme) a to je čtení a knihy a potom příroda.  A tyto dvě lásky mě udržely doslova při životě když mi byly diagnostikovány hned dvě závažná onemocnění. Přestože oznámení závažné diagnózy pacientovi ho může dostat doslova do kolen, jsem zastáncem pravdy. Nesnáším výraz milosrdná lež. Jsem ráda když vím jak na tom jsem, jak si v životě stojím. Co se týče vztahů i mého zdraví.

Svoji trnitou cestu k tomu jak přijmout své nemoci tady nebudu znovu opakovat – píšu o tom pod záložkou Já a Emma, ale ráda bych se s vámi podělila o jeden způsob jak svému vážnému stavu čelit. Moje milovaná babička mi od útlého věku vštěpovala moudrost – na všem zlém hledat to dobré. A to ve mně zůstalo až do dospělosti a proto mě poměrně záhy přivedlo k nápadu psát si deník vděčnosti který se na čas stal mojí třetí láskou.


Co je deník vděčnosti?

Všichni víme, že čelit závažné nemoci může být jednou z největších výzev v našem životě. Každý pacient, který se ocitne v této situaci, musí čelit nejen fyzickým a emocionálním obtížím, ale také hledat způsoby, jak udržet duševní stabilitu a naději na uzdravení.

A deník vděčnosti je jednoduchý, ale velmi účinný nástroj, který nám umožňuje zaměřit se na ty pozitivní a důležité aspekty našeho života, i když čelíme obtížným okolnostem. Pro pacienty se závažnou nemocí může být deník vděčnosti prostředkem, který pomáhá udržet mentální sílu a pozitivní vztah k životu, a to i v nejtěžších chvílích.


Jak Deník vděčnosti pomáhá pacientům se závažnou nemocí?

1. Pomáhá udržet pozitivní myšlení: Při psaní deníku se můžeme zaměřit na pozitivní aspekty našeho života, což pomáhá udržet pozitivní myšlení a duševní stabilitu během léčby nebo během života se závažnou diagnózou.

2. Posiluje naši odolnost: Zaznamenávání věcí za které jsme vděční nám může pomoci zvládat stres a emocionální výkyvy, které jsou s nemocí spojeny.

3. Umožňuje vidět pokrok: Díky deníku můžeme sledovat, jak se mění naše pocity a vnímání během léčby nebo během života se svým onemocněním. Můžeme vidět, jak jsme se zlepšili a co nás stále těší.


Jak s ním začít?

1. Zvolte si kam budete psát. Můžete si zvolit sešit nebo blok pro ruční psaní, nebo notebook, v každém případě by to měl být zvláštní deník který by vám měl připomínat, na co je určený – k zaznamenávání vděčnosti.

2. Každý den si najděte čas. Udělejte si chvilku, a NEMUSÍ to být každý den, na zaznamenání toho, za co jste vděční. Vyberte si jakýkoliv čas kdy se cítíte pohodlně.

3. Zapište si, co vás těší. Zkuste se zaměřit na malé i velké okamžiky radosti nebo vděčnosti jako jsou podpora rodiny či přátel, dojemné momenty z vašeho života nebo života vašich blízkých, nebo i věci které vám dodávají sílu.

4. Zapisujte si do něj básničky, citáty nebo do něj malujte, vlepujte obrázky či fotky, cokoliv co vám přinese radost.


Deník vděčnosti může být malým světlem naděje v těžkých časech. Může nás naplnit pozitivní energií a motivací buď k uzdravení nebo k životu s nemocí. Může sebou nést sílu, kterou potřebujeme k překonání obtíží a k dosažení lepšího zdraví. Uvědomění si věcí či skutečností za které jsme nebo můžeme být vděční nám může pomoci najít vnitřní klid a může to být spojenec na cestě k našemu zdraví a šťastnějšímu životu.

Pokud se rozhodnete si založit a psát svůj Deník vděčnosti, z celého srdce vám přeji aby byl pro vás zdrojem radosti a síly jako tomu bylo u mě. Díky deníku se mé vlastní černé období postupně začalo probarvovat pastelovými barvami, deník mi dal možnost zaznamenávat své drobné radosti a utřídit si své vlastní zmatené myšlenky. Vlepovala jsem si do něho fotografie přírody z mých procházek nebo vylisované listy či květiny ze své zahrady. A samozřejmě byl plný motivačních citátů a úryvků z knih které jsem četla. A jsem za něj dodnes vděčná!






Komentáře